Thursday 29 March 2012

kata- kata yang tak mampu ku ucapkan...

orang cakap ucapan yang paling susah luahkan adalah "I LOVE YOU"... betul ke? cikmimie senang je cakap I love you? che wah!



ala, bukannya I love you je yang susah diungkapkan oleh ramai orang, ada ucapan- ucapan lain yang kita malu atau tak dapat nak cakap... jom baca!

1) maaf...
kalau dah ego tahap moksya tu, memang susah lah nak dengar perkataan ni keluar dari mulut korang... kalau dah salah tu, mengaku je lah lalu minta maaf kat mangsa korang tu... tak rugi punye kalau minta maaf walaupun bukan salah korang... lagi susah nak minta maaf pada musuh tradisi korang... kalau boleh, nak dia yang datang melutut depan korang kan?!



2) teguran untuk orang yang banyak berjasa kepada korang...
susah kan kalau nak tegur kesalahan orang yang banyak beri khidmat kat korang kan... time korang sakit, dia yang jaga... time korang jalan kaki, dia yang tumpangkan kereta... time korang memerluakan sesuatu, dia ada sesuatu tu... tetiba, pada suatu hari, dia telah melakukan keganasan terhadap harta- benda sekolah dan korang ada kat depan mata dia... so? macam mana u olls? kalau korang tegur, mesti dia ungkit balik pasal pertolongan- pertolongan dia yang telah lalu? kan?

aku memang jahat, tapi aku tetap tolong kau...


3) terima kasih, musuhku!
hm... musuh adalah orang yang korang benci kan... kenapa tetiba nak berterima kasih pulak kat musuh ni? dalam tak sedar, dia lah sumber kekuatan korang sebab dengan musuh lah korang dapat tahu kelemahan korang tu dan cuba memperbaikinya... tapi korang tak pernah pun berterima kasih pada musuh korang yang dah berjasa dalam diam tu... pergi lah cakap sekarang... mesti tak nak kan?

thank you for being my car!


4) cantik lah awak walaupun awak musuh saya!
memang mimpi lah kalau dengar korang cakap macam ni kat musuh korang... walaupun korang mengakui yang musuh korang kacak atau cantik, tapi tegar kah korang puji dia depan- depan? jatuh lah saham korang yang melambung- lambung tu kan kalau puji musuh... tapi apa salahnya kalau betul pun... mana lah tahu dengan pujian korang boleh baikkan hubungan yang renggang dan rekah macam tanah lepas musim kemarau tu...

tahan, jangan terlepas cakap yang hidung dia lagi mancung daripada aku...


5) "nak sikit?" kata Amir kepada orang yang tak dikenali...
katakan lah ada sorang mamat ni duduk sebelah korang dalam bas ekspress pegang sebungkus keropok lekor dan tetiba perut korang berkeroncong untuk Ana... korang dari Kuala Lumpur nak ke Terengganu (jauh kan...)... berat tak nak minta kat orang sebelah? kena pulak orang sebelah badan besar dan kuat makan... so, macam mana?

kau sapa nak minta tempe aku ni?!

No comments:

Post a Comment